کسب وکار موفق اینترنتی چه ویژگی دارد؟

کسب وکار موفق اینترنتی چه ویژگی دارد؟

جهت موفقیت در کسب و کار اینترنتی یا اولین باش یا بهترین!

اولین بودن در کسب و کار اینترنتی خیلی راحت تر از بهترین بودن است. البته ممکنه شما مثل گوگل به قدری قدرتمند باشید که رقیبی مثل یاهو رو کنار بزنید. اما باز هم با توجه به توان مالی و استراتژهای شروع می توان به سمت کسب و کاری رفت که خیلی اشباع نشده باشد.

جهت یافتن اینگونه مشاغل باید بتوان بیان مسئله را برای کسب وکار خود طرح کنید و قبل از هرگونه تصمیمی، به این سوال پاسخ دهید: جامعه چه نیازی به این کسب وکار من دارد؟ این کسب و کار من چه مشکلی از جامعه و مصرف کنندگان آن را می کند؟ من چه خدماتی دارم که بقیه ندارند؟ مزیت رقابتی من چیست؟ من چه توانی دارم که بقیه ندارند؟

وقتی به این سوالات پاسخ دهید در واقع توانسته اید تفاوت خود را در صورت وجود بیابید که این یعنی ایده شما منحصر به فرد بوده و باید وارد فاز بعدی یعنی طراحی شغل یا همان بیزینس پلن شد.

چگونه در کسب و کار اینترنتی بهترین باشیم؟

بهترین بودن در کسب وکار در واقع بالاترین سطح خدمات رسانی به مشتریان می باشد که مستلزم داشتن توان اجرایی بالایی جهت پیشی گرفتن از رقبای با تجربه می باشد. باید مزیت رقابتی ایجاد کرده و با بهره بردن از توانایی های خود خدماتی فراتر از خدمات موجود ارائه دهید و در تمامی زمینه ها حتی تبلیغات متفاوتتر عمل کنید تا بتوانید همچون گوگل که سال ها بعد از یاهو وارد عرصه شد . اما توانسته امروزه یاهو را تبدیل به یک خاطره کند!

نکته مهم این است که حتی برای بهترین بودن باید بازار را خیلی ظریف تر بررسی کنید. به این سوال پاسخ دهید: آیا خدمات شرکت های رقیب داری ضعف می باشند؟ آیا می توان خدماتی بهتر ارائه داد؟ آیا نیاز مصرف کنندگان را پاسخگو بوده اند؟

 

در کوچینگ جابز می آموزیم که چگونه یک کسب وکار موفق راه اندازی کنیم