مراحل راه اندازی کسب‌وکار

مراحل راه اندازی کسب‌وکار

برای شروع یک کسب و کار، این 12 مرحله ساده را دنبال کنید

ایجاد یک کسب و کار برای خودتان هم درآمدزا و هم چالش برانگیز است. علاوه بر یافتن بودجه کافی، زمان، پشتیبانی شخصی و پشتیبانی حرفه ای، باید یک ساختار تجاری را انتخاب کنید داشتن یک مربی برای این کار می تواند شما را چند قدم جلوتر بیندازد. صرف نظر از اینکه چه چیزی را انتخاب می کنید و در چه مرحله ای قرار دارید، ما ابزارهایی برای کمک به موفقیت شما در اختیار داریم. در کوچینگ جابز بهترین مربی کنار شما می باشد.

مراحل ایجاد کسب وکار گام 1 : ایده کسب وکار مناسب را انتخاب کنید

اولین قدم به سمت مالکیت کسب و کار، تصمیم گیری برای شروع چه نوع کسب وکاری است.  به دنبال یک ایده کسب وکار کوچک باشید که با علایق، اهداف شخصی و توانایی های طبیعی شما مطابقت داشته باشد. این به شما کمک می کند تا زمانی که کار سخت می شود انگیزه خود را حفظ کنید و شانس موفقیت شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

مراحل ایجاد کسب وکار گام 2 : برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

کسب و کارهای موفق با برنامه ریزی دقیق ساخته می شوند. قبل از اینکه مقدار قابل توجهی از پول و منابع دیگر را برای کسب و کار خود اختصاص دهید، ایده خود را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل کنید و یک برنامه بازی ایجاد کنید.

 نام تجاری را انتخاب کنید

 نام کسب و کار خود را چه خواهید گذاشت؟ هنگام نام گذاری بهترین نام را از ما بخواهید.

یک مکان تجاری پیدا کنید

آیا می دانید کسب و کار شما در کجا قرار خواهد گرفت؟ چه در حال افتتاح یک مؤسسه آجر و ملات باشید یا یک کسب و کار از خانه راه اندازی کنید - محل کسب و کار شما نوع مجوز و مجوزهایی را که نیاز دارید و همچنین پتانسیل رشد کسب و کار شما را مشخص می کند.

تحقیقات بازار انجام دهید

آیا با بازار خود آشنا شده اید؟ قبل از اینکه طرح کسب و کار خود را بنویسید، انجام تحقیقات جامع بازار بسیار مهم است. این می تواند شامل انجام نظرسنجی، انجام تحقیقات بهینه سازی موتور جستجو SEO یا برگزاری گروه های متمرکز باشد. هدف از تحقیقات بازار این است که بازار هدف و رقبای خود را بهتر بشناسید تا یک طرح تجاری موثر تهیه کنید.

یک طرح تجاری بنویسید

آیا طرح کسب و کار نوشته اید؟ مولد طرح کسب و کار ما نوشتن طرح کسب و کار شما را آسان تر از همیشه می کند. فقط اطلاعات کسب و کار خود را اضافه کنید و کارتان تمام است!

یک طرح کسب و کار خوب طراحی شده فقط به شما کمک نمی کند تا زمانی که کسب و کار کوچک خود را راه اندازی می کنید سازماندهی کنید. طرح های تجاری برای به دست آوردن بودجه تجاری و کمک به شما برای رسیدن به نقاط عطف مهم استفاده می شود.

در اینجا برخی از اجزای اصلی یک طرح تجاری خوب نوشته شده است:

توسعه محصول: کسب و کار شما چه مشکلی را حل می کند؟ چه چیزی محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز می کند؟

فروش و بازاریابی: مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ چگونه توجه آنها را جلب می کنید و آنها را به خریدار تبدیل می کنید؟

افراد و مشارکت ها: چه نقش هایی را باید استخدام کنید و چه روابط حرفه ای را برای موفقیت باید ایجاد کنید؟

برنامه‌ریزی مالی: به چند مشتری یا فروش نیاز دارید تا به حد تعادل برسید؟ چقدر پول برای رسیدن به آنجا نیاز است و بودجه را از کجا دریافت خواهید کرد؟

مراحل ایجاد کسب وکار گام 3: دریافت بودجه

بر کسی پوشیده نیست که برای راه اندازی یک کسب و کار به بودجه نیاز دارید، اما قبل از اینکه بتوانید پول مورد نیاز برای پوشش هزینه های راه اندازی را تامین کنید، ابتدا باید چند کار را انجام دهید. قبل از جستجوی سرمایه خارجی، هزینه های کسب و کار خود را محاسبه کنید. این به شما کمک می کند تا منبع مالی مناسب برای نیازهای کسب و کار خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، در مخارج خود هوشمند باشید و با ایجاد یک برنامه مالی دقیق، سازماندهی کنید.

گزینه های تامین مالی کسب و کار را کاوش کنید

بوت استرپینگ: این روشی است که برای تأمین مالی کسب و کار خودتان انجام دهید، به این معنی که شما سرمایه کسب و کار خود را از طریق پس انداز شخصی و همچنین درآمد فعلی خود تأمین می کنید. هنگامی که کسب و کار شما راه اندازی شد، سود مجدداً در کسب و کار سرمایه گذاری می شود تا رشد آن ادامه یابد.

دوستان و خانواده: تامین مالی کسب و کار خود از طریق دوستان و وام های خانوادگی می تواند راهی عالی برای به دست آوردن سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار کوچک شما باشد. هنگام مخلوط کردن تجارت با خانواده و دوستان، ایده خوبی است که یک توافق نامه مکتوب و برنامه بازپرداخت ایجاد کنید.

کمک‌های مالی کسب‌وکار کوچک : کمک‌های بلاعوض برای کسب‌وکارهای کوچک اساساً تأمین مالی کسب‌وکار برای کسب‌وکار شما هستند که نیازی به بازپرداخت آن ندارید. شما می توانید با تکمیل فرآیند درخواست با یک اعطاکننده، یک کمک هزینه کسب و کار کوچک دریافت کنید.

وام مشاغل کوچک: معمولاً می توانید از طریق بانک یا سایر مؤسسات وام دهنده برای وام مشاغل کوچک درخواست دهید. این روش تأمین مالی مستلزم بازپرداخت است، اما سرمایه ای را برای پوشش هزینه های راه اندازی یا بیشتر در اختیار شما قرار می دهد

مراحل ایجاد کسب وکار گام 4 : یک ساختار تجاری را انتخاب کنید

ثبت شرکت شما به عنوان یک نهاد تجاری قانونی - مانند LLC، شرکت یا غیرانتفاعی - دو مزیت عمده دارد:

افزایش اعتبار

محافظت در برابر مسئولیت شخصی در صورت شکایت از تجارت شما، ابتدا باید دریابید که کدام ساختار تجاری برای کسب و کار جدید شما مناسب است.

مالکیت یگانه

مالکیت انحصاری یک ساختار تجاری غیررسمی است که از مالک آن ادغام یا جدا نشده است. این بدان معناست که 100٪ سود کسب و کار به صاحب آن می رسد. با این حال، 100٪ از بدهی مالی در صورتی که کسب و کار بدهی داشته باشد یا مورد شکایت قرار گیرد، به مالک نیز می رسد.

شراکت

شراکت ، مانند یک  شرکت انفرادی، یک ساختار تجاری غیر رسمی است که دارای مالکیت متعدد است. به طور مشابه، شراکت ها از حمایت مسئولیتی برخوردار نیستند که در ساختار تجاری رسمی پیدا کنید.

یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

حفاظت از دارایی های شخصی یک شرکت را با انعطاف پذیری یک مشارکت یا مالکیت انحصاری ترکیب می کند. اکثر مشاغل کوچک ساختار LLC را به دلیل نگهداری آسان و رفتار مالیاتی مطلوب ترجیح می دهند. دریابید که آیا باید یک LLC برای کسب و کار کوچک خود راه اندازی کنید

مراحل ایجاد کسب وکار گام 5: کسب و کار خود را تشکیل دهید

هنگامی که ساختار کسب و کار خود را انتخاب کردید، گام بعدی تشکیل کسب و کارتان است. مهم نیست که چه ساختار رسمی کسب و کار را انتخاب می کنید، چند مرحله متداول وجود دارد، از جمله:

نام گذاری کسب و کار شما

انتخاب یک نماینده ثبت شده : یک فرد یا نهاد تجاری که اسناد مالیاتی و قانونی را از طرف تجارت شما می پذیرد.

مدارک تشکیل پرونده.

علاوه بر این مراحل، هر ساختار کسب و کار الزامات خاص خود را دارد که منحصر به آن ساختار تجاری است

مراحل ایجاد کسب وکار گام 6: بانکداری تجاری، کارت های اعتباری و حسابداری را راه اندازی کنید

استفاده از حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی برای حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است.

هنگامی که حساب های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می شوند، دارایی های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از تجارت شما در معرض خطر قرار می گیرند. در قانون تجارت، به این کار به عنوان سوراخ کردن حجاب شرکتی یاد می شود.

با این سه مرحله می توانید از کسب و کار خود محافظت کنید:

1- افتتاح حساب بانکی تجاری:

دارایی های شخصی شما را از دارایی های شرکت شما جدا می کند، که برای حفاظت از دارایی های شخصی ضروری است.

پرونده حسابداری و مالیات را آسان می کند.

2- دریافت کارت اعتباری تجاری:

به شما کمک می کند هزینه های شخصی و تجاری را جدا کنید.

تاریخچه اعتباری شرکت شما را می سازد، که می تواند برای افزایش سرمایه (به عنوان مثال، وام های کسب وکار کوچک و کمک های مالی کسب و کار کوچک ) در آینده مفید باشد

3- راه اندازی حسابداری تجاری

یک سیستم حسابداری به شما کمک می کند تا عملکرد کسب و کار خود را پیگیری کنید و پرونده مالیاتی سالانه را ساده می کند. نرم افزار حسابداری با کیفیت به شما امکان می دهد تراکنش های بانکی و کارت اعتباری خود را دانلود کنید و حسابداری را سریع و آسان می کند. در مورد اهمیت حسابداری و نحوه شروع کار با حسابداری امروز بیشتر بیاموزید . یا، یک حسابدار تجاری استخدام کنید تا به شما کمک کند تا تمام نیازهای حسابداری و مالیاتی کسب و کار خود را از حقوق و دستمزد گرفته تا مالیات بر فروش انجام دهید

مراحل ایجاد کسب وکار گام7: بیمه شوید

بیمه کسب و کار به شما کمک می کند ریسک ها را مدیریت کنید و روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید . ما توصیه می کنیم که همه مشاغل کوچک، از جمله مشاغل خانگی، یک خط مشی مسئولیت کلی را خریداری کنند. مشاغلی که مشاوره یا خدمات حرفه ای مانند شرکت های مشاوره و حسابداری می فروشند، باید یک خط مشی مسئولیت حرفه ای را نیز در نظر بگیرند.

مراحل ایجاد کسب وکار گام 8: مجوزها و مجوزها را دریافت کنید

برای راه اندازی کسب و کار جدید خود به صورت قانونی، تابع قوانین راه اندازی کسب و کار در ایران را رعایت کنید. در بسیاری از موارد، این امر مستلزم اخذ یک یا چند مجوز و/یا مجوزهای تجاری است. به عنوان مثال، یک رستوران احتمالاً به مجوزهای بهداشتی، مجوزهای ساختمانی، مجوزهای علامت گذاری و غیره نیاز دارد.

یاد بگیرید که چگونه مجوزها و مجوزهای لازم را برای کسب و کار خود دریافت کنید و از یک سرویس حرفه ای برای کمک به دریافت مجوزهای مورد نیاز استفاده کنید

مراحل ایجاد کسب وکار گام 9: کارمندان را استخدام کنید

برای هر کسب و کاری ایجاد یک تیم قوی گام بعدی حیاتی برای شروع یک کسب و کار موفق است. اما این فقط یافتن افراد مناسب نیست.

هنگامی که تیم خود را ایجاد کردید، اکیداً توصیه می کنیم از یک سرویس حقوق و دستمزد برای صدور چک حقوق، پیگیری زمان و مدیریت بیشتر فصل مالیات استفاده کنید

مراحل ایجاد کسب وکار گام 10: نام تجاری خود را تعریف کنید

قوی ترین و به یاد ماندنی ترین کسب و کارها بر اساس یک برند مستحکم ساخته می شوند. هنگام توسعه برند خود، باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

کسب و کار شما چیست 

ارزش های اصلی شما چیست 

چه چیزی باعث جلب اعتماد مشتری می شود 

هنگامی که نسبت به پاسخ های خود به این سؤالات اطمینان پیدا کردید، وقت آن است که به سراغ نام کسب وکار خود بروید . نام تجاری شما سنگ بنای برندسازی خوب و کسب وکار موفق است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد بهترین نام برای کسب و کار خود، راهنمای نحوه نامگذاری یک کسب  و کار ما را بخوانید .

 مراحل ایجاد کسب وکار گام 11: وب سایت کسب و کار خود را بسازید

بعد از تعریف برند خود و ایجاد لوگو قدم بعدی ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شماست .

در حالی که ایجاد یک وب سایت یک مرحله ضروری است، برخی ممکن است نگران باشند که از دسترس آنها خارج باشد زیرا آنها هیچ تجربه ای در ساخت وب سایت ندارند. در حالی که ممکن است این ترس منطقی در سال 2015 باشد، فناوری وب در چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های عظیمی بوده است که زندگی صاحبان مشاغل کوچک را بسیار ساده‌تر می‌کند.

در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که چرا نباید ساخت وب سایت خود را به تاخیر بیندازید:

تمام مشاغل قانونی وب سایت دارند - نقطه پایان. اندازه یا صنعت کسب و کار شما برای آنلاین کردن کسب و کار شما مهم نیست.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند صفحات فیس‌بوک یا نمایه‌های تجاری LinkedIn جایگزینی برای وب‌سایت تجاری که مالک و کنترل آن هستید، نیستند.

ابزارهای سازنده وب سایت مانند GoDaddy Website Builder ایجاد یک وب سایت اساسی را بسیار ساده کرده است. برای ایجاد وب سایتی که بتوانید به آن افتخار کنید نیازی به استخدام یک توسعه دهنده یا طراح وب ندارید.

مراحل ایجاد کسب وکار گام 12: تجارت خود را تبلیغ و بازاریابی کنید

تبلیغ کسب و کار شما

روش های مختلفی برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد، اما موثرترین روش ها عبارتند از:

بیانیه های مطبوعاتی

فیس بوک

یوتیوب

Google برای کسب و کار من

بیانیه های مطبوعاتی

بیانیه های مطبوعاتی راهی عالی برای تبلیغ برند شما هستند و یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی ها هستند زیرا:

باعث تبلیغات می شود

نام تجاری خود را در وب ایجاد کنید

سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید

از نظر تلاش و هزینه یک بار هزینه هستند

مزایای طولانی مدت داشته باشد

اینستاگرام

صفحه اینستاگرام  یک راه عالی و رایگان برای تعامل با مشتریان شما است. اما، برای موفقیت نیاز به تلاش مداوم دارد.

از یک صفحه اینستاگرام می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

حضور تجاری محلی خود را ایجاد کنید

محصولات و خدمات کسب و کار خود را به نمایش بگذارید

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

نظرات مشتریان را دریافت کرده و به اشتراک بگذارید

کسب و کار خود را از طریق تبلیغات تبلیغ کنید، اگرچه ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

یوتیوب

با میلیاردها کاربر جهانی YouTube، یک پایگاه مشتری غول پیکر به دنبال محتوایی است که کسب و کار شما می تواند تولید کند. از یک کانال YouTube برای کسب و کار شما می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

با افزایش رتبه گوگل و نرخ تبدیل، سئوی خود را بهبود بخشید.

تعامل رسانه های اجتماعی را افزایش دهید و پیوندهای قوی تری با مشتریان خود ایجاد کنید.

توضیحات مفصلی در مورد محصولات و خدمات ارائه دهید.

Google  برای کسب و کار من

Google My Business ابزار مفیدی است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا نحوه نمایش کسب و کار خود را در صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP) و نقشه های گوگل مدیریت کنند.
از Google برای کسب و کار من می توان برای موارد زیر استفاده کرد: به اطلاعات مهم در مورد تجارت خود مانند وب سایت، آدرس فیزیکی، ساعات کار، شماره تلفن و نظرات مشتریان پیوند دهید. با بهبود سئوی محلی و هدایت ترافیک به وب سایت خود، آگاهی از برند را افزایش دهید.

در کوچینگ جابز به شما می آموزیم که چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنید.