چرا یک کسب وکار اینترنتی پس از مدتی افول می کند؟

چرا یک کسب وکار اینترنتی پس از مدتی افول می کند؟

چرا یک کسب وکار اینترنتی پس از مدتی افول می کند؟

شاید یکی از مهمترین چالش هایی که کسب وکارهای اینترنتی درگیر آن هستند افول فروش می باشد. این روزها واقعا امری طبیعی است که  پس از گذشت مدتی از روزهای پرفروش فروشگاه های اینترنتی ایران رو به نزول می روند.

اما سوالی که مطرح است علت این امر چیست؟ با توجه به اینکه بنده به عنوان فردی که تحصیلات مرتبط و تجربه یک دهه ای در حوزه کسب و کارهای تحت وب دارم، اعلام میکنم این یک حقیقت غیر قابل انکار می باشد که کار را باید به کاردان سپرد. بخصوص در حوزه مشاغل تحت وب که هر بخش آن یک فلسفه جداست. طراحی سایت، تولید محتوا،خلاقیت های فروش، تکنیک های بازاریابی اینترنتی،تبلیغات و مسائل کوچینگ صحیح و به موقع همگی جز عواملی هستند که می تواند تفاوت کسب وکار موفق و ناموفق را نمایان کند.

چرا پس از مدتی فروش اینترنتی کم می شود؟

بگذارید یک مثال ساده بزنم مثلا آشپزی را در نظر بگیرید وقتی یک غذای مشخص با تمام امکانات محیا باشد همه آشپز هستند! اما تصور کنید در یک شرایط سختر با امکانات کمتر و محدودیت ها باز هم می توان ادعا داشت که آشپز خبره ایم هستیم یا خیر؟! در واقع عیار آشپز در شرایط مختلف سنجیده می شود. یا یک مثال ملموس تر،  بازار بورس و سرمایه در سال 99 رو یادآوری کنم، در آن ایام اکثر مردم گرگ ول استریت بودند و خیال می کردند که استعدادی خدادادی در بازار سرمایه داشته اند که تازه کشف شده اما بعد از مدتی همه متضرر شدند. چرا که در بازار مثبت هر چه می خریدند رشد داشت، هنر وقتی نمایان می شود که در شرایط محدود و رقابتی تفاوت ها را رقم بزنید. در بحث مشاغل اینترنتی هم حکایت همین می باشد.

چرا فروشگاه اینترنتی کم درآمد می شود؟

واقعیت را بگویم عدم آگاهی مدیران فروشگاه اینترنتی دلیل اصلی می باشد. چرا که در ابتدا یک کار را تقلید می کنند بدون هیچ دانش عمیقی، بدون هیچ بیزینس پلن و طرح توجیه، خیلی سطحی و تو خالی با اعتماد بنفس کاذب، با تقلیدی که از بازار مثبت دارند جلو می روند چند ماهی فروش دارند اما غافل از اینکه با این کار فقط موجب رشد و تبلیغات کسب و کارهای سازمان یافته شده اند!! همانطور در بالا عرض شد مشاغل تحت وب هر بخش آن یک فلسفه جداست. طراحی سایت، تولید محتوا ، خلاقیت های فروش، تکنیک های بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و مسائل کوچینگ صحیح و به موقع همگی جز عواملی هستند که می تواند تفاوت کسب و کار موفق و ناموفق را نمایان کند.

چگونه روند توسعه کسب و کارها متوقف می شود؟

معمولا درصد پایینی از کسب و کارها با روش علمی و صحیح جلو می روند و بقیه فقط یک مهمان موقت در بازار می باشند . برای اینکه قادر باشید چه در بازار مثبت و چه منفی کسب و کارتان ساختمند باشد می توانید از تهدیدها فرصت بسازید، می توانید منعطف باشید، می توانید مدام تکنولوژی و خدمات گوناگون را به سیستم خود تزریق کنید، می توانید چشم اندازهای های چند ساله طراحی کنید، می توانید بیزینس پلن داشته باشید، میتوانید نقشه کسب و کارتون را را داشته باشید و طبق نقشه جلو بروید.

ما در کوچینگ جابز همراه و همگام شما هستیم تا حرفه ای عمل کنید و هرگز در کسب و کار مایوس نشوید. به ما اعتماد کنید مشاغل تحت وب تخصص ماست.