هزینه راه اندازی کسب وکار اینترنتی چقدر است؟

هزینه راه اندازی کسب وکار اینترنتی چقدر است؟

هزینه راه اندازی کسب وکار اینترنتی چقدر است؟

هزینه شروع کسب وکار اینترنتی همواره یکی از دغدغه های کارآفرینی تحت وب می باشد. و شاهد پرسش هایی از قبیل راه اندازی این شغل چقدر هزینه دارد؟ برای شروع کسب وکار چقدر باید سرمایه داشت؟ یا سرمایه اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

آنچه مشخص است شروع کسب وکار را فقط منوط بر داشتن سرمایه اولیه مالی می دانیم در حالی که وقتی از کسب وکار اینترنتی سخن می گوییم در واقع باید طبق اصول مدیریت و علمی جلو برویم. مدیریت کسب وکار  دارای چهار الزام اساسی است:

1-منابع مادی : شامل تجهیزاتی می باشد که در اختیار سازمان است و می توان به حتی کامپیوتر،چاپگر، میز و صندلی هم اطلاق شود.

2-سرمایه مالی: توان مالی که سازمان شما دارد و می توان حتی شامل وام ها و سرمایه های وارد شده از سرمایه گذاران نیز اطلاق شود. شاید همواره تا اسم کسب و کار بر زبان می آید ما فورا این مورد سرمایه مالی مد نظرمان است اما اگر میلیاردها دلار سرمایه مالی داشته باشی اما نیروی انسانی و دانش اطلاعاتی در کسب و کار مربوطه را نداشته باشی هیچ توفقی نخواهی داشت.

3-نیروی انسانی: افرادی هستند که دارای توان و تجربه لازم در زمینه کسب وکار شما بوده و اگر داری هوش بالایی در زمینه شغل شما باشند می توانند موجب بالا رفتن هوش سازمانی مجموعه شما گردند.

4- دانش اطلاعاتی: شاید یکی از مهم ترین علل موفقیت در کسب و کار اینترنتی داشتن دانش اطلاعاتی باشد. دانشی در رابطه با اینکه تامین کنندگان کالا چه کسانی هستند؟ چه تامین کننده ای چه کالایی دارد و درصد تخفیف و به روز رسانی کالاها در کدام انبار بهتر است، همچنین افرادی که می شناسیم که حاضرند با ما به صورت اعتباری کار کنند و انبار و محصولات خود را با موجودی دقیق در اختیارمان بگذارند. همگی جز مواردی هستند که در این گروه قرار می گیرند. و می توان گفت که سرمایه اجتماعی ما محسوب می شوند.

لذا داشتن توان اولیه در هر چهار مورد فوق الزامی، برای موفقیت کسب و کار ما محسوب می شود. و می توان به مرور کسب وکار را با تکیه بر افزایش توان در این موارد دانست. گاها ما برنامه هایی برای کسب و کار خود چیده ایم و نقشه هایی داریم. معمولا باید خودمان ناظر کار باشیم و صادقانه خود را براساس این چهار اصل مهم که در بالا عرض شد بسنجیم و دریابیم که آیا می توانیم این چشم انداز را متصور شویم یا خیر؟ در واقع یک ملاک درست برای سنجش توانایی خود داریم.

در کوچینگ جابز در کنار شما هستیم تا اصول موفقیت کسب و کار شما را سنجیده و راهکارهای تقویت کسب و کار را به شما بیاموزیم تا بتوان پتاسیل های شما را در راستای تحقق چشم اندازه های مدنظر بکار گرفت. راه رسیدن به موفقیت در کسب وکار با فاز بندی آن صورت می پذیرد و مرحله به مرحله می توان پتانسیل های پنهان را شکوفا ساخت که در واقع این همان قدرتمند شدن شما در چهار اصل فوق می باشد.

با ما همراه باشید در مقاله های بعدی به صورت اختصاصی چهار اصل مدیریت را در کسب و کارهای اینترنتی تحلیل می کنیم.

از صفحه اینستاگرام ما غافل نشوید. به روزترین مطالب را در اینستاگرام ما دنبال کنید. Coaching.Jobs